Ann-Charlotte

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av ann-charlottesjogren - 18 juni 2012 22:27

Så har ännu en dag nått sitt slut, har tagit mina sömntabletter men än har inget skett o det är därför jag är vaken än! Jag vill sova NU, för ska upp tidigt för o hinna duscha innan jag ska i väg på mitt möte o sedan till tandhygienisten... Men har på TOK för mycket saker som rör sig i mitt huvud som jag önskar att jag kunde prata med någon om men nä får hålla det för mig själv!! God natt o sov gott själv hoppas jag på att få somna inom kort!!


Bilden är tagen ifrån Google!  

Av ann-charlottesjogren - 18 juni 2012 14:20

Tänker börja detta inlägget med o säga grattis till min kompis Ann-Sofie som fyller år idag =), stort grattis till dig vännen hoppas att du får en bra dag =)!


O nu över till inlägget...

Har i veckor tänkt ta nya bilder på mig själv, men känner att till vilken nytta ska det vara? Kan LÅTSAS se glad ut men tittar man ordentligt på mina ögon så ser man hur lusten till livet inte längre finns kvar där! Mår SKIT över att man inte kan hålla sina löften, pga detta så är ALLT kvittar vem det än är som säger något till mig så är det tomma ord till man visat mig motsatsen... Jag gillar det INTE själv, men det blir så när man inte håller det man sagt eller lovat mig... Trots att det kanske bara är en eller två personer som inte hållit sina/sitt löften/löfte så går det ut över alla andra, o jag är ledsen över att ni alla andra som jag egentligen vet håller det ni säger ska bli drabbade...


Har även kommit på tal om att flyttar min mamma upp till Jönköping så kommer jag till att flytta upp dit med! Varför ställer nog många sig frågan? Svaret ur min synvinkel är enkelt, när jag mår som sämst så MÅSTE jag ha min mamma nära mig jag har ingen annan, är hon då flera mil bort så ställer det till stora problem för både henne OCH framför allt mig!! Hon kommer dagligen gå o vara orolig över ifall jag lever eller inte om jag mår dåligt, därför är det säkrast o vara nära!!


Personerna som jag trodde jag kunde luta mig emot tidigare o som lovade o finnas för mig gör det inte längre o jag har egentligen ingen att luta mig emot... Min mamma orkar inte med hur jag mår psykiskt men när jag är hemma hos henne eller hittar på saker med henne så kan hon hålla mina tankar på annat håll o hålla mig precis ovanför vattenytan... VISST man ska inte behöva vara beroende av andra personer, jag har aldrig velat vara det egentligen men nu är läget som det är o jag kan inte ändra så mycket på det!!


Jag vill ta nya kort på mig själv, det är YTTERST få personer som känner igen mig när dem passerar mig på stan... SÅ mycket har jag gått ner i vikt o förändrats utseendemässigt, visst jag har o är sjuk det är därför som jag har blivit så smal som jag blivit... Om det ligger en allvarligare orsak bakom det hela det lär jag väl få veta om 11 dagar, risken finns att det gör det men jag hoppas INTE att där är en allvarligare orsak till detta... O ser inte framemot undersökningen men lika bra o få gjort den så jag kan släppa allt kring den biten o veta att dem uteslutit något där!


Jag är ledsen o sårad över att en del personer ser mig som en leksak, något man kan utnyttja när det passar en själv för att sedan bara slänga mig på golvet o springa över mig... Eller att man säger saker till mig bara för att det ska vara sagt ungefär o sedan inte mena det eller finnas där som man lovat!!! Jag vet snart inte vem/vilka personer jag har kvar i mitt liv, känns som om att jag förlorar alla person för person!! Lova ALDRIG mig saker du INTE kan hålla eller menar, för det jag säger o lovar det kommer ifrån mitt hjärta o jag MENAR o HÅLLER det till 100% o mer därtill om det inte visar sig att man bara lekt eller spelat med mig... Då har man sårat mig o mitt hjärta, men trots det så har jag ÄNDÅ lovat något o jag sjunker inte så lågt att jag skiter i det jag lovat... Då har jag sjunkit UNDER min egen moral o UNDER mina egna värderingar o ALLT!!


Tänk på vad du säger o lovar mig framför allt, lova o säg inget bara för att det passar bra in för stunden... Lovar o säger du något tänk då på att hålla det med o kan du inte hålla det, SÄG DÅ FÖR HELVETE det till mig istället för att ignorera mig o när jag hör av mig... Nä ska väl diska lite nu o laga mat tidig kväll idag eftersom att jag har ett viktigt möte kl 09.15 imorgon sedan ska jag till tandhygienisten kl 11.20 Bilder kanske kommer vem vet...?!

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards