Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Var inte direkt igår

Av ann-charlottesjogren - 22 november 2012 22:33

Ja det var ju inte direkt igår som jag skrev här inne, borde kanske skärpa mig o ta mig i kragen o börja skriva lite oftare om än kanske dagligen så att inläggen inte alltid bli sju mil långa! För vet o har förstått att det är o kan bli jobbigt att läsa mina inlägg då dem är så långa... Men det beror på att jag delvis inte skriver så ofta o sen även på hur jag mår...


Nu är det ett tag sedan jag skrev, oj kollade nyss inne i själva bloggen o det senaste inlägget jag skrivit är den 22 september så det är exakt 2 månader på dagen o allt sedan jag skrev något här inne! En del som kanske har följt min blogg har nog slutat följa den eller undrat om något hänt mig! Delvis så har saker hänt mig sedan jag skrev här inne sist, både i positiv o negativ bemärkelse!


Men jag har faktiskt tänkt på att jag ska börja i alla fall försöka vara mer positiv här inne, jag kommer till att skriva om min kräkfobi, och även lägga till den som en egen kategori var jag kommer till att gå in o berätta om vad kräkfobi är för något, hur den påverkar mig, min vardag, mitt liv osv, jag kommer även till att lägga upp länken till hemsidan som finns för personer som lider av kräkfobi (emetofobi som är det korrekta namnet på fobin egentligen, men jag går in mer på det när jag skriver dem inläggen!).


Som sagt det har skett många förändringar i mitt liv i både positiv o negativ bemärkelse, men jag har eller försöker att komma överens med mig själv om att lägga fokus o energi på det positiva istället på det negativa o det som tar energi ifrån mig! Är nämligen på väg in i en depressionsfas o på väg in i väggen, men jag har smått med hjälp ifrån lite olika håll lyckas hindra mig ifrån att inte nå väggen helt!


En annan mycket positiv sak i mitt liv är att jag ska flytta ifrån den här helvetes lägenheten var det har hänt FÖR mycket hemska saker osv, så under december månad kommer jag att flytta ifrån den här ettan på 28 kvm till en två på 62,1 kvm!!! Det känns sjukt skönt, jag kommer att få ett riktigt ordentligt o rymligt kök, ett stort separat sovrum, ett riktigt stort vardagsrum, en inglasad balkong som man kan gå upp på via köket!! Jag kommer att flytta in lite innan jul så att jag kommer till att fira nyår i min nya lägenhet, troligen ensam i år igen men men!


     Här är planlösningen på den nya lägenheten som jag ska flytta in i  !!!


Något som dock är mindre positivt är att Felix min hankatt har fått stressrelaterad urinvägsinfektion så var hos veterinären med honom idag, så han fick utskrivet smärtstillande och antiinflammatorisk medicin men ska ändå försöka få ett urinprov ifrån honom så att dem helt kan utesluta att det inte är en bakteriell urinvägsinfektion men det trodde inte veterinären, men hon ville ändå vara på den säkra sidan! Så jag ska försöka få ett urinprov ifrån honom på måndag så att jag kan gå ner o lämna det till dem, för måste se till så att Adidas inte går o sätter sig i lådan då det är speciell kattsand/kulor som inte absorberar urinen!


Sen så väntar jag på en ny MR-undersökningstid till min fot då ortopeden som jag var o träffade igen i måndags även han starkt misstänker att den korta senan på utsidan av min fot är av men inte helt vågade uttala sig om det förrän MR-undersökningen är gjord, han misstänkte dessvärre även tyvärr att där var något med den långa senan då dem tydligen inte kändes som dem skulle o aktiverade sig inte som dem ska, den korta senan fick varken han eller jag själv någon respons ifrån plus att det har börjat göra SJUKT ont då jag går upp på framfoten o det tyder på att den ena eller båda senorna är helt av eller att den ena är helt av medan den andra inte är helt av utan har kvar "sentrådar" som fortfarande sitter fast vid någon av senfästena... Men det är bara till o invänta tiden till MR-undersökningen, se vad den visar o sedan se vad som sker där efter!

 

Ja det var en snabb lite uppdatering om vad som skett så ska väl se till o skärpa mig o försöka skriva varje dag om inte annat så försöka skriva en gång i veckan!

 

Ha det fint o sköt om Er! XoXo Ann-Charlotte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards