Ann-Charlotte

Alla inlägg under november 2013

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o mina tarmar, det var o är en otrolig lättnad o vet att detta inte var/är något farligt/livshotande. Jag behöver bara äta Imodium då jag ska äta eller ta mina mediciner, för jag har IBS (stressmage/känslig tarm med laktosintolerans trots att jag har kvar enzymet för att kunna bryta ner laktos! Men pga min mage o mina tarmar så tål jag inte laktos...)! Är rätt jobbigt men jag har börjat lära mig o leva med detta nu o sen är det lättare då jag vet vad det är som är felet/problemet. Jag går inte o oroar mig längre över vad det KAN/KUNDE vara! Dock är det ingen undersökning som jag önskar att göra om fler gånger i mitt liv... 


Jag valde att få läggas in dagen innan undersökningen för annars hade jag misskött förberedelserna inför undersökningen, det enda som var jobbigt var att jag hade en fin blåtira på mitt vänstra öga efter att ha trillat i trappan ner till tvättstugan o slagit i huvudet i betongen nere trappavsatsen o väggen där nere...


Sedan precis efter att jag blivit av med den ovannämnda blåtiran så är vi på besök hos min morbror o grillar, efter att ha ätit o lite andra saker så fick vi provskjuta med ett gevär men med luftgevärsammunition! INGEN talade om för mig att man INTE skulle ha kikarsiktet HELT INTILL ögat så när jag tryckte av avtryckaren så fick jag en kraftig rekyll mot ögat/ögonbrynet. Jag trodde inte att något hänt men av en ren reaktion så tog jag mig för ögat o då säger ett av dem äldre barnen som också var på besök o grillade till sin pappa att jag blödde... Dum som jag var så tog jag bort min hand ifrån mitt öga/ögonbryn o då rann blodet som bara den!!


Jag har ett fint ärr precis under vänster ögonbrynet, är klassad som blind i stort sett på vänster öga då ögonläkarna misstänker att jag fått skador bakom/i ögat som dem inte riktigt kan förklara eller se... Jag har börjat vänja mig vid detta laget nu att bara se ljus o mörker, jag kan inte urskilja former, om något rör på sig eller är stilla osv... 


Mer saker har hänt men jag orkar inte skriva om det nu ikväll, kommer kanske imorgon eller i helgen eller ja när det nu kommer!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards