Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Känns som något inte stämmer =(

Av ann-charlottesjogren - 18 mars 2012 20:58

Känner mig så sjukt ledsen o nere, på något sätt känns det som om att något inte stämmer o att jag blivit lurad... Jag vet inte, är bara en känsla jag har inom mig, har den känslan rätt ofta o ofta visar den att jag har fel... Men jag vet inte, känner mig ledsen o tom på samma gång... Visst det gör jag ofta, men denna känslan är annorlunda! Men jag vet inte, är bara så instabil för tillfället o väntar på tid till min läkare på psyk för att bli utredd o få rätt på min medicinering, för som den är nu mår jag inget vidare...


Jag vill bara få rätt på allt, jag som började tro vet inte om jag ska fortsätta tro eller om jag ska falla tillbaka till hur det var tidigare... Förr eller senare så lär jag nog hamna där jag tror ändå... Men jag vill att det ska gå min väg den här gången men jag vet inget, är så sjukt förvirrad, ledsen o tom som sagt!! Men ska träffa min sjuksköterska på psyk den 28/3 o den 30/3 ska jag dit igen på ett möte med min sjuksköterska o sedan två personer ifrån kommun psykiatrin så att jag kan få hjälp här hemma o en kontaktperson... Men innan det så ska jag den 26/3 genomgå en belastningsröntgen av mina fötter samt fotleder!


Detta för att det är den enda röntgen jag inte genomgått vad det gäller min fot, ortopeden är/verkade smått oroad eftersom att jag inte går rakt på hälen längre på foten jag har problem med PLUS att där är en förhårdnad eller något där senan som gör att man kan röra foten upp o ner, åt sidorna osv... Efter röntgen så ska jag invänta att ortopeden hör av sig tillbaka till mig, så får vi se vad han vill/tänker göra åt saken! Må hända att en magnetröntgen måste göras igen för att få en bättre o klarare bild på vad som kan vara felet o vad det hårda är som ortopeden kände o varför han inte kände/hittade den här senan på min skadade fot, kanske visar sig att det inte är en sjukdom utan är en skada som han kan operera eller göra något åt...


Måste även ringa till min vårdcentral för o be om en remiss gällande min vänstra överarm som jag skadade på min andra handbollsträning o sedan en remiss gällande mina knän som jag fått reda på inte är uppbyggda på det rätta o anatomiska sättet de borde! Det märkte även gipsteknikerna nu i veckan då jag fick gjort ännu en gipsskena av ett annat material som är av plastgips men om jag uppfattade det hela rätt så är där typ mer mjukhet eller rörlighet i den här gips formen än de jag haft tidigare... Börjar bli rejäl storm i mitt huvud igen, så ska nog se till att försöka lägga mig inom kort... Annars blir allt bara mer o mer rörigt o ingen fattar något inte ens jag själv då jag läser om det jag skrivit!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards