Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Mötet o slutsatserna

Av ann-charlottesjogren - 14 februari 2012 12:44

Ja då var man hemma igen efter att först varit hos sjuksköterskan o vägt mig, kollat puls o blodtryck!! Har normalt blodtryck men min puls är väldigt hög o vikten börjar oroa min mamma! Men så länge dem på psyk inte säger något eller har några synpunkter om att jag ser sjukligt smal ut så gör det inget, plus har börjat träna lite lätt nu med... Är nere i runt 68,4-69,4 kg något sådant... Första gången som jag fick ångest o panik när jag var hos sjuksköterskan, aldrig hänt förr, men har haft en del ångestattacker av o till sedan jag vaknade eller rättare sagt det började smått igår kväll!!


Men ska träffa henne igen om två veckor o då ska vi prata om det jag skrev om igår, när jag var klar hos henne så åkte jag ner o satte mig i väntrummet för att nästa möte med min läkare o handläggare ifrån Försäkringskassan skulle börja kl 09.15 Det blev lite försenat men men, vi hann med o prata om det som Försäkringskassan ville ha o behövde veta... Jag är inte förtidspensionerad men jag klarar inte av o arbeta heller så är ett mellanting men det mesta lutar åt förtidspension... Under mötets gång så kom det upp en massa frågor som varken jag eller min läkare kunde svara på o vi var överens om att det är svårt o säga om jag kan jobba eller inte i framtiden, som det är nu tar vi en bit i taget o dag för dag!


Efter att min handläggare gått så satt jag o min läkare o pratade om en hel del saker, jag ska utredas från grunden men min ADHD-diagnos kvarstår den är min läkare mer än säker på! Risken är stor att jag faktiskt är biopolär men har mest depressiva faser, utreda om jag är emotionellt instabil, graden av mina ångettillstånd o en massa andra saker... Men en sak som både jag o min läkare var o är säkra över är att jag inte lider av någon personlighetsstörning, där är andra sjukdomar som stör Ritalinet så att det inte når punkten gällande koncentration för den hjälper mot allt annat o det var o är därför som min läkare vill utreda mig från början!!


Jag äter många mediciner o det sa min läkare till min handläggare på Försäkringskassan att det är bara för att de kompletterar varandra... När min handläggare var kvar i rummet så sa jag att jag visste om att jag många gånger borde varit inlagd o även egentligen vara inlagd som det är nu... Något min läkare sa att detta kunde han inte säga emot utan han var faktiskt tvungen till att hålla med om saken... Men vi gör allt för att jag INTE ska bli inlagd, min läkare misstänker att många eller de diagnoserna jag kommer till att få kommer att "stämplas" som kroniska eftersom att jag mått dåligt i nästan 9 år o jag mår sämre än när jag insjuknade... Mina hjärnspöken som både min mamma o min läkare kallar det för har gjort att jag låst mig själv o är fast i denna cirkeln...


Frisk det kommer jag aldrig att bli det kunde min läkare säga med all säkerhet för han vet hur pass dåligt jag mår, jag är vad han kallade det för hans prio ett/akut patienter... Så när jag märker av att jag behöver en medicin då är det inte imorgon jag behöver den utan det är IDAG!! Mycket saker kom upp under mötet en hel del som jag ska ta upp med min sjuksköterska nästa gång jag ska träffa henne vilket är om två veckor... Men något som min läkare ansåg vara positivt är att jag börjat träna, för jag måste komma ut, måste finna nya intressen, ska även träffa en arbetsterapeut på psyk som ska bedöma ifall jag kan jobba o i vilken grad, men så sa jag till min läkare att jag måste läsa upp så jag får ett slutbetyg har bara ett samlat betygsdokument! Det fick honom att stanna till men sa att det kan du prata med arbetsterapeuten om ifall du klarar av o göra det... För jag var tydlig med att jag känner att jag inte kan, orkar eller klarar av o arbeta...


Det är mycket som kom fram under mötet o mycket saker som ska ske inom en snar framtid, men känns bara bra att jag tas på allvar o att dem vill hjälpa mig o samtidigt ställa rätt diagnoser på mig etc... Hade kunnat sitta här o skriva om mötet ett bra tag till men det har jag inte tid med för stunden, ska börja tvätta kl 14.00 så måste göra klar tvätten tills dess!!


Hej på er så länge o hoppas att ni hittills har haft en bra alla hjärtans dag o att ni får en fortsatt sådan =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards