Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Dagen som varit

Av ann-charlottesjogren - 11 februari 2012 23:00

Höll på att glömma bort att personen killen som känt mig längst av alla fyllde/fyller år idag, det var först då jag loggade in på Facebook o såg att min syster skrivit grattis till honom... Bättre sent än aldrig, ber om ursäkt Mikael för att jag nästan glömde bort din dag... Det är sånt som inte får ske efter o känt varandra i ca 20 år några månader från o till!! Anledningarna som är de största är att vi knappt pratar med varandra eller ses, som yngre stod vi varandra nära men desto äldre vi blivit desto mer har glappet mellan dig o mig vuxit!!! Vet inte var jag har dig längre min vän, men du är ändå en vän till mig som står mig nära oavsett om vi ses o pratar eller inte!! Du är o har varit som en lillebror för mig hela mitt liv... TROTS att jag "BARA" är 5 månader o 2 dagar äldre än dig... Så än en gång grattis min vän, hoppas att din dag varit bra o att kvällen/natten fortsätter att vara bra om kanske inte lite bättre...


Annars idag så har min mamma varit här o lämnat kattlådan som min katt som bodde hemma hos min mamma o syster fick somna in den 30/1-12... Jag har inte sett henne som min egen katt eftersom att jag bodde hemma o hela den biten, min FÖRSTA egna katt VAR o ÄR o kommer ALLTID att vara Puma!! Hon vilar varmt om mitt hjärta o det är ofta jag tänker på henne, men har två underbara katter som jag inte kan leva utan o dem kan inte leva utan mig... Så fort jag är ledsen eller gråter så är dem där båda två o det är nästan dagligen... Dem är mitt ett o allt, många gånger så har jag varit medveten om att läggas in på psyk ett tag kanske vore bra för mig, men då måste jag lämna bort dem som ligger mig varmt om mitt hjärta Felix o Adidas... 


Det är något jag VÄGRAR göra, jag har valt o ta hand om dem o hela den biten, ALDRIG att jag skulle lämna bort någon av mina två älsklingar bara för att jag skulle behöva vara iväg ett par veckor eller månader... Nä dem är MITT ansvar, dem ger mig mer än jag kan ge tillbaka... Att känna sig älskad trots att jag är den jag är o mår som jag mår så älskar mina katter mig sjukt mycket ändå!!


Jag tycker att jag börjat få i ordning o börja kunna se golvet i min lägenhet, inte för att man inte kunde det innan, men hade en massa kartonger som stod bara o en låg på golvet osv... VISST det ligger kvar saker på golvet, det tar tid för mig o städa, kroppen skriker "NEJ" o mitt psyke likaså... Fick det påpekat att här ser fördjävligt ut fortfarande... Tänker inte säga emot men jag är på god väg o bli klar... Har för mycket saker på för liten plats känns det som om... O för att kunna komma ner i källarutrymmet o förråden så MÅSTE man RINGA sin bovärd o bestämma en TID då han ska komma o släppa in en o sedan låsa efter en när man är klar...


Förrådet i källaren är väl MAX 1 meter bredd o säkerligen kortare än 2 meter o höjden är ifrån golvet upp till taket... Ryms inte mycket där inne PLUS att det springer möss o andra skadedjur där nere i källaren så man får tänka på vad man sätter ner där nere o inte... Garderoben eller klädkammaren är 90 cm gånger 90 cm på ett ungefär o där inne ska jag ha kläder o allt annat som inte ska vara framme... Bor man på 28 kvm i stort sett ingen ljudisolering gör att jag måste organisera saker o ting o ta sakerna bit för bit o små sådana... Men ska försöka få rent HELA lägenheten framtill fredag kväll nästa vecka vill säga 17/2-12... Så jag kan städa ordentligt, tänker framför allt på toaletten o köket, disken misstänker jag att jag tar imorgon...


Då är jag ett steg närmare, men kommer bli en SJUKT lång vecka för mig, har inga pengar o bara makaroner o potatismos hemma... Kan inte äta enbart potatismos för då får jag kväljningar, så får leva på makaroner till på fredag... Men men, har möte med min läkare o handläggare ifrån Försäkringskassan på tisdag 14/2-12 alla hjärtans dag o allt... Men ska träffa sjuksköterskan först för att väga mig, ta blodtryck o kolla min puls... Dem bryr sig inte längre vad vågen säger men dem måste utföra dessa kontrollerna, märker dem eller andra reagerar på att jag börjar se sjukligt smal ut först DÅ kommer siffrorna på vågen att spela en stor roll... Men jag vill inte bli sjukligt smal IGEN, har börjat träna om än bara 3 gånger på 2 veckor, skulle tränat igår men mitt humör var som en berg -o dalbana o mer därtill...


En sak har fastnat i mitt huvud o jag vågar inte ta steget o ställa frågan utifall personen ifråga inte känner likadant o då kommer jag bara känna mig så sjukt korkad... Min hjärna säger att svaret kommer bli ett klart nä att denne inte vill ses o se vart det leder medan andra säger att jag ska satsa o se... I min förvridna värld handlar ALLT om allt eller inget... Jag har inget mellanting, inget mellanläge så att säga... Jag är o blir osäker då det kommer till sånt här, o det är pga mina tidigare erfarenheter att jag inte längre vågar ställa en simpel fråga av rädsla att få ett NÄ!!!


Sjukt egentligen att ens förflutna kan komma att förfölja en resten av livet o förstöra allt, som gör att man betvivlar o antar saker innan man ens vet svaret, det är jobbigare än många tror men detta är sanningen, i alla fall så är det MIN sanning...


Som sagt under morgondagen så ska jag se till att få klart allt här hemma, sätta upp mig på en tvätt tid så att jag kan få tvättat... O känner jag mig själv rätt antingen så kommer jag att städa VARJE dag eller bara låta allting falla tillbaka till som det ser ut nu o gjort länge... Men känns på något sätt att när jag SJÄLV städat klart o hela den biten så kommer jag nog vilja till att hålla det rent o därmed få YTTERLIGARE en tvångshandling... Har DOCK HELLRE ytterligare en tvångstanke o en tvångshandling än att falla såhär djupt igen!! För vid varje fall så slår jag mig HÅRT varje gång jag landar... Något jag vill försöka att förutse o kunna ta tag i o där kommer prestations/ -o kontrollmänniskan inom mig fram, på gott eller ont, inget jag kan se svaret på nu eller ens försöka o föreställa mig... Nu får ödet välja vägen åt mig, o sist men inte minst har varit singel i 4 år o 12 dagar nu... Hoppas snart att jag finner killen som får mig o känna det som alla kallar för att vara kär o att älska någon o veta om att killen tycker, tänker o likadant... Att jag är den ENDA i HANS liv o att HAN VET o FÖRSTÅR att jag är o kommer att vara den enda i hans liv, tills dagen det inte känns rätt!!


Dock önskar jag att jag finner killen jag kommer dela resten av mitt liv tillsammans med, som vill finnas vid min sida oavsett vad liksom jag med honom... Dock gäller det inte då det kommer till otrohet för det är något jag inte kan acceptera etc, det är ett svek som jag VET att jag inte klarar av o hantera!! Jag är bara JAG o ingen annan, jag ÄR INTE farlig, jag lider av olika psykiska handikapp men det är handikapp som i största mån bara drabbar mig själv... Jag ACCEPTERAR o RESPEKTERAR dig för den DU ÄR om DU gör detsamma tillbaka... Nä nu ska jag nog ta o lägga mig o sova!!! 

 
 
Ingen bild

Elin

12 februari 2012 17:10

fin blogg!:D

ann-charlottesjogren

13 februari 2012 14:43

Tack så mkt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards