Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Tillbaka igen, varför...

Av ann-charlottesjogren - 8 februari 2012 19:30

Har inte gråtit på ett par dagar nu, vilket känns skönt men så insåg jag att det rann tårar längs mina kinder! Jag vet inte varför, antingen för att jag har så pass ont fysiskt att det ger sig uttryck i form av tårar eller så gråter jag av de vanliga anledningarna... Kan inte direkt säga att jag finner dem roliga dessa dagarna o att jag känner mig ensam... 


Jag vill att saker ska vara på en nivå som är nära normal nivå, men det är väl bara ett önsketänkande antar jag... Träffade min socionom i måndags o vi kom fram till att jag ska försöka finna glada minnen, titta på foton för o komma ur den här cirkeln som jag fastnat i... När jag talade om för honom att detta skulle bli svårt då jag inte har så många glada minnen o dem jag har gör mig ledsen för att jag inte längre har det så, att titta på foton hjälper inte heller finns i stort sett inga foton på mig var jag ler! Är det ett leende så är det nästan att jag kan säga direkt att det är ett fejkat leende...


Jag vill med kunna vara glad o känna mig att jag räcker till o duger som jag gör, för i mina egna ögon så gör jag inte det... Jag räcker inte till för o göra det jag vill göra eller så klarar jag inte av det pga olika anledningar!! Jag vill bara kunna vara o må "normal/normalt" för en dag, men det är inte så livet fungerar.. Vi måste lära oss att leva med diverse saker som sker här i livet, det är inte alltid det lättaste o oftast så är det det absolut svåraste o inse att man måste leva med det!! 


Många gånger så ställer man sig frågan eller frågorna om man kunde sett tecken tidigare eller gjort saker annorlunda för att kunna förstå vad det var man missade o varför man inte såg det o gjorde något åt saken... Jag vet själv att jag är sådan, tänk om jag bara sagt ifrån att saker o ting i mitt liv inte alls var som så många eller alla trodde utan vara raka motsatsen o värre därtill... Men det är inte lönt att tänka på det för det finns inget jag kan ändra på mitt förflutna o hur mitt mående är idag! Det jag lever med idag kommer jag att få leva med i resten av mitt liv, kanske om jag har tur så kan jag få det till att bli lite bättre för som det är nu vet jag inte hur länge till jag orkar stanna kvar o kämpa eller om jag ska ta valet o fly!!!


Jag gör allt för att inte välja valet att fly, jag har fått slåss o stå ut med SÅ mycket saker i mitt liv för att ens överleva... Vissa gånger var det inte långt ifrån att jag inte längre skulle sitta här idag o andra gånger så valde jag alternativet att inte göra något!! Om jag bara kunde vrida tillbaka o se på hela mitt liv ur en annan synvinkel o få förståelse för varför jag blev o blivit utsatt för det som jag blivit!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards