Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

HATAR DETTA!!!

Av ann-charlottesjogren - 26 januari 2012 12:29

Att vara utan en av mina sömnmediciner är något av det värsta jag vet, kvittar hur trött jag är jag kan inte somna det är bara så!! Detta har hänt för andra gången nu, somnade runt efter kl 01.00 i natt o vaknade sedan runt 03.00 o var då vaken fram till kl 08.00 Försökte med ALLT för o somna, lyssna på musik som BRUKAR få mig o somna o slappna av, lyssnade på avslappningsmusik, men INGET funkade!! Tårarna rann, jag vill inte må som jag gör o jag vill slippa alla dessa HELVETES mediciner men jag MÅSTE ta dem!!!


Idag är jag totalt orkeslös o vill precis som gårdagen bara lägga mig ner o sova, men att en sådan simpel sak som o sova ska vara så sjukt svår... Det är inte lönt att ta den snabbverkande Ritalinen heller för o lugna stormen i huvudet då den gör så jag får ÄNNU svårare o sova UTAN Propavanen... Blir så sjukt trött på detta, hade saker jag tänkt göra idag men det kan jag bara ta o glömma, för den orken o den lilla sömnen som jag fått har gjort att jag verkligen inte orkar något alls idag!!!


Vill bara att allt ska vara inom ramen normalt men det är det inte så för mig o har fått reda på att det aldrig kommer att bli så heller pga mina diagnoser... Är det konstigt att man är trött på livet o allt som hör till det? Jag anser inte att det är så konstigt, jag har levt med skiten i närmare 9 år!! Jag vill INGET HELLRE än slippa detta, men man kan inte få allt här i världen, hur mycket man än önskar det... Finns så mycket mer jag vill skriva men är för trött för o skriva eller ens bry mig om något idag, katterna har fått mat o vatten det är det som är viktigast!!! Låt mig bara vara idag, gör det bara...!!!

 
 
Natali

Natali

2 februari 2012 20:44

Din blogg är grymt bra!
Känner precis igen mig i det du skrev i det här inlägget.. grymt jobbigt! Man vill bah slippa allt.. bara ifall det skulle vara över en dag/natt.

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 20:49

Tack för komplimangen, vill få fram att livet inte är en dans på rosor! Ja jag vill slippa o må eller ha det som jag mår/har det som du säger bara för en dag/natt!!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 20:52

Så lite så, bara sanningen! :) Kommer följa den, absolut! läste mer av alla inlägg, känner verkligen igen mig..

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 20:56

Tack så mkt, du får mer än gärna lov o följa min blogg om du känner för o göra det =) Bara "roligt" att ngn uppskattar att det jag skriver om om än att det är privata saker som jag skriver öppet om!! Många som skriver att de känner igen sig i det jag skriver men som inte vågar skriva om det...

 
Natali

Natali

2 februari 2012 21:00

haha, bra det! ;)
Yes, förstår ;P ah, brukar vara så.. jag visste inte om jag vågade skriva. men ah, man måste ju chansa ibland! :)

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 21:06

Det är klart att du ska våga skriva, det enda jag inte kan ta emot är när personer skriver till mig om att jag ska skriva om annat, för att folk vill inte bara läsa om sådana här saker etc etc... Eller när de trycker ner mig eller förolämpar mig o liknande!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 21:11

Ja :)
Det förstår jag, om folk inte vill att du skriver om det du skriver om, behöver dem ju inte läsa om det stör dem? Och att förolämpa någon annan, är ju bara för att den mår dåligt men inte kan visa det, är rädda.. Bygger en mur runt alla sina känslor. Och trycker ner andra! Det är inte okej! Så det förstår jag att du inte kan ta emot! Det skulle inte jag heller göra!!

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 21:19

Jag har byggt en fasad utåt o sätter på mig en mask när jag är ute bland folk, för jag vill inte att dem ska se hur jag mår innerst inne o jag har lättare att skriva ner det som jag egentligen vill säga!! Men i min ensamhet så är tårarna mina bästa vänner o det enda jag har

 
Natali

Natali

2 februari 2012 21:21

Känner desamma här.. fast ibland kan jag inte ens vara ute bland folk, för jag har sån ångest. men annars så, gör jag desamma.. fast mina tårar är slut.. så jag löser det på annat sätt.. tyvärr :-/

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 21:36

Jag klarar inte av o gå ut ensam bland folk, jag har låst mig totalt så sitter bara hemma i stort sett dag ut o dag in det är inte roligt =( Man finner alltid något annat för att kompensera något annat

 
Natali

Natali

2 februari 2012 21:42

Det är inte bra alls.. :-/ under en period i mitt liv, som va väldigt komplicerat! så blev jag rädd för folk. Så ah, jag satt hemma, dag in dag ut, hög som ett svin. Jag va liten då oxså! tretton om itne tolv.. Men jag började gå promenader i området jag bor i.. Sen lärde jag mig till slut. men det är grymt svårt fortfarande! Jag kan inte gå på stan eller handla utan någon.. Det går verkligen inte. Men men, that's life.. man får hantera och accpektera situationen fastän den är svår! :-/
Japp, helt rätt! Men jag får inte ut mitt psykiska mående på något bra sätt! tyvärr. Jag vet att det jag fortfarande håller med på, förgör mig sakt inombords. Men men! Jag är ju bara 16, lär mig någon gång, förhoppningsvis innan det är försent!
Jag ska begära psykologsamtal snart.. Och hoppas på att det blir bättre! :)

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 21:46

Du ska begära ett samtal inom kort för sysslar du med det jag tror du gör så vet du inte hur länge till du lever o det kan ta tid o få tid till en kurator eller psykolog som även är kopplad till en läkare sk psykiatriker!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 21:51

Ah, om du läser på min blogg senaste blogginlägget så vet du vad jag håller på med, men försöker sluta!
Ah, men jag har haft en pykolog, så jag kan få tillbaka henne om jag vill! men det är så pinsamt att alltid gå till pysket.. om folk skulle se en! ;o Ah, jag har en psykiatriker från när jag bodde på behandlingshem!

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 21:59

Du ska inte skämmas över att du mår som du gör, du rår allt som oftast inte för det!! Var stolt över att du är stark nog som går o får hjälp o bemöter dina problem för att du vill må bättre tänk så istället... VET att det är svårt har sj varit i den situationen fram till förra året o jag hade då varit sjuk i ÅTTA ÅR!! Idag skäms jag inte, men samhället har inte kommit så långt ÄN att acceptera personer som inte mår bra psykiskt!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 22:03

Ah, försöker. har ju dem bästa vännerna som hjälper mig. Men jag själv vill inte acceptera att jag har en diagnos, och att jag mår som jag mår.. Men det är nog dags. innan det bli försent!
Ah okej.. :/
Nej jag vet..

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 22:10

Det är bra att du har dina vänner o att dem stöttar dig, nu hoppas jag att det är vänner som inte sysslar med olagliga saker etc... Får jag fråga vad det är för diagnos du har...? Jag fick inga skriftliga diagnoser på BUP utan det var först på vuxen allmän psyk som jag fick mina diagnoser o mediciner för att jag ska orka stå ut med varje dag... Jag har fler jobbiga dagar på året än jag har bra... Undrar du över ngt så var inte rädd för att fråga mig om det vill du inte ta det här inne så skriv din mail eller jag min till dig o tar bort den kommentaren så att ingen annan kmr åt mailadresserna!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 22:16

nejdå! har sagt upp kontakten med nästan alla, förutom några barndomsvänner :)
Asberger och ADHD.
Okejokej! ah jag fick mina när jag satt inne på p12a, om du vet va det är?
ah, du kan få min och det är lungt komentaren kan stå kvar:)
nattaaa-@hotmail.com

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 22:23

Okej jag har svår ADHD, blandad form plus är emotionellt instabil... De LIKNAR dina diagnoser om än att vi båda två har ADHD men den kan uttrycka sig olika för oss båda två!! Personer som lider av de diagnoserna som du har mår ofta som du gör o söker vägar i livet för att fly ifrån det som man tkr är jobbigt o vill komma ifrån!! Vad p12 är i ditt län eller inom din kommun kan jag inte svara på, för varje län o kommun väljer olika namn på sina olika avdelningar etc!! Jag borde ha varit inlagd ett X antal ggr men har lyckats lura mig ifrån det varje ggn, o min läkare som jag har nu tkr inte om att lägga in sina patienter då han anser att de blir sämre då patienterna är på en sluten avdelning!! Du bestämmer själv var du vill diskutera eller prata eller ställa dina frågor osv med mig

 
Natali

Natali

2 februari 2012 22:26

okejokej! ah, en p12a är ju ett akut behandlingshem, låst. alla dörrar låsta allt. inget på sitt rum lr något. blev LVU plaserad av soc.
Okejokej!

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 22:29

Det är ungefär som avd 89 i Malmö det är en sluten psyk avdelning... Känner personerna som är dina vårdnadshavare att dem inte längre klarar av dig, ditt mående etc så kopplas soc in rätt snabbt o dem fixar då snabbt fram ett domstolsbeslut gällande LVU!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 22:34

ah, precis så!.. ah, för mig spelar det ingen roll vart man pratar. men du kan ju lägga till mig på msn, så kan jag ju mejla om jag har frågor och så! :)

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 22:37

Använder inte msn men använder mail, så ger dig min mail så kan du lägga till mig... Msn gör bara att stormen i mitt huvud blir värre än om jag inte sitter på msn!! Min mail är:
ann-charlotte.sjogren@live.se
Blir lättare den vägen

 
Natali

Natali

2 februari 2012 22:46

okej! Tack! :)

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 22:49

Är det ngt du undrar över, du inte kan eller vill prata om med ngn som står dig nära osv så kan du skriva med o till mig för jag lyssnar, ger råd om du vill o känner att du behöver råd osv!! Jag finns som en utomstående stöttepelare även om du har en hel del bra vänner o pojkvän... Men ibland behöver man ngn utanför o utöver det

 
Natali

Natali

2 februari 2012 22:52

Äh tack så mycke! Ja.. ddet är sant. man ska inte lita på någon för dem litar ju alltid på någon.. så dem berättar jag inte för mycke för.. :-/

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 22:55

Det du säger till mig det stannar hos mig o vill du vara säker på att INGEN kan läsa dina mail till mig o mina till dig så tar jag bort dem efter varje nytt mail... MEN jag tvingar dig inte att berätta eller prata om saker o ting utan det är bättre att du kmr när du sj känner dig redo för o prata om det eller inte!!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 23:01

tack så mycke!

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

ann-charlottesjogren

2 februari 2012 23:06

Ingen fara, jag finns där för personer som känner att de behöver ngn utomstående... Jag gör/ger det som ingen gav/gett/ger mig under hela mitt liv... Mina ögon börjar gå i kors så måste tyvärr lägga mig nu!! Sov gott när du kmr så långt, sköt om dig o gör inget dumt!!

 
Natali

Natali

2 februari 2012 23:38

det är bra att det finns såna människor tycker jag! tack så mycke! :)
Sov gott du, jarå, sängen snart, har skola imorgon :) nejdå! hehe. godnatt!

http://rrilleersnyggast.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards