Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Ett tag sedan

Av ann-charlottesjogren - 27 december 2011 13:57

Kom på mig själv precis nästan med att jag inte skrivit här inne på ett himla bra tag! Anledningen till varför jag inte skrivit vet jag inte, tårarna har bara runnit o det är nog därför... Vissa dagar vet jag varför jag gråter andra så rinner tårarna bara! Idag är det en blandning av båda två, läste igår att Westlife ska göra sin sista turné osv som grupp nästa år för att sedan gå skilda vägar, deras musik var det som fick mig o inte kasta in handduken när jag var ensam o då jag insjuknade!


Att läsa att dem ska splittras rev upp ett ENORMT hål i mitt hjärta, visst är Martin Stenmarck min största idol nu, men jag har växt upp med Westlifes musik, som sagt är mycket pga deras låtar som jag sitter kvar här idag! Jag var o är än idag sjuk, men har fått reda på att många av sakerna är livslånga handikapp, något som med får tårarna o rinna längs mina kinder! Jag måste leva med många av sakerna o smärtorna livet ut, det var inte såhär jag tänkt mitt liv skulle vara eller se ut... Men någon högre makt ville inte att jag skulle dit jag önskade mig...


Ser framemot nästa år för att försöka ta mig till så många olika ställen som Martin Stenmarck kommer att spela o uppträda, sen att jag o Sanne firar 5 år som bästa vänner o ska se Ladies Night tillsammans! Jag har mycket att tacka Sanne för, hon är där när jag behöver någon som allra mest om än att hon finns i andra änden av en mobil o svar via sms så finns hon där... Hon förstår mig, jag behöver inte alltid berätta hur jag mår eller förklara för hon vet o märker det direkt... Kan jag inte förklara något så har hon de rätta orden på hur jag mår o känner mig!!!


Sanne du är min andra halva, jag kämpar på för vår vänskaps skull, min mamma, jag orkar inte längre finnas till för andra som mår dåligt, jag har nog nått punkten i vad jag orkar o handskas med... Mina egna problem osv börjar nog att komma ikapp mig o dra ner mig i det mörka hålrummet som de befinner sig i! Önskar att fler kunde se mig på det sättet som du hjärtat ser mig!! Mina tankar går ofta till tiden då vi umgicks nästan varje helg o sågs ofta, nu är det över 1½ år sedan vi sågs sist om inte mer än det...


Men vi bor inte på samma orter o du har så mycket annat att stå i, du har jobbet, huset o en massa annat!! Jag saknar dig något enormt mycket o smärtorna inom mig är väl ett bevis på detta antar jag... 


Idag är en dag som är jobbigare än vanligt, de kommer i perioder, minnen kommer tillbaka, vem kan jag lita på när jag inte ens kan lita på mig själv?! Allting känns tungt o svårt nu, önskar bara att jag kunde finna något som fick mig o se en strimma ljus o inte bara detta ständiga mörker... Det var inte såhär min framtid såg ut tidigare i mitt liv, min morfar o bästa vän skulle inte tas ifrån mig när jag behövde honom som mest o livet blev som svårast, min pappa skulle inte dö vid den åldern han gjorde, han skulle varit kvar här tillsammans med oss idag o inte vara uppe bland de andra änglarna!!


Har en del tatueringar som jag har funderingar på o göra osv, många anspelar på vad många tror har en religös mening, men det är inte så... Anledningen till detta är för att jag sätter vingar kring tatueringarna o texterna... Men det är mitt sätt att komma närmare det som jag önskar vore med mig idag, ett liv som jag önskade mig etc... Ska tatuera in "I'm forever keeping my angels close" på mitt vänstra bröst, precis ovanför byxlinningen ska jag tatuera in "A million candels burning" med en vinge i början o slutet! För varje natt så tänds det miljoner av ljus på vårt himlavalv...


Ska försöka få dem gjorda under nästa år, fick bara gjort den jag har på ryggen mellan mina skulderblad! Den första o största tatueringen som jag kommer att ha på min kropp, för har ingen tänkt tatuering som kommer till att täcka lika mycket hud som den gör!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards