Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Dömd eller...?!

Av ann-charlottesjogren - 7 december 2011 17:23

Var hos handkirurgen igår, han såg trevlig o förstående ut, men det visade sig att han inte alls var det!! Han undersöte min hand o sa att här är inget o gipsa nu är det sjukgymnastik som gäller för din del... Talade om för honom att jag har gått på sjukgymnastik med handen tidigare o handen blev inte bättre... Men han lyssnade inte alls, inget nytt, sen så sa han till mig att jag ska sluta gå o trilla, precis som om att jag trillar med vilje... Ville bara skrika på honom att för fan fatta jag trillar inte med mening, har du något o säga till om att jag trillar så kan du få kontakta dina jävla kollegor så dem tar tag i saken samt får något gjort åt min fot!! 


Men jag sa inget, utan gick därifrån o bara kände hur smärtorna inom mig ökade, hur tårarna fyllde mina ögon... Men höll fasaden till jag kom hem, jag har inte valt o ha en fot som dem inte kan göra något åt o sen att ingen lyssnar att jag försökt med ALLT som dem vill o inte har det blivit bättre efter det... Men varför ska man lyssna på en psykiskt sjuk/handikappad 22 årig tjej för? Jag kan i stort sett inte använda min hand, han tvingade mig o göra saker med min tumme som är totalt omöjliga o nu så är det sjukgymnastik IGEN!! Vad hjälper det om jag går o trillar igen? Det är sjukt svårt att få på skenan till min fot just pga handen...


Är jag dömd till att behöva ha det såhär? Mitt psyke tar mer o mer stryk o jag kan ärligt talat säga att jag gick o funderade på om jag skulle gå ut framför en bil igår o hoppas på att foten bröts o likaså skadorna i handleden o tummen... Men jag gjorde aldrig det, jag var för feg, sen visade det sig att en kille råkat ut för en olycka precis vid Södervärn, min tanke var "Varför kunde inte DET varit JAG?!"... Vet sjuka tankar, men vad har man inte för tankar när man går med svår smärta dagligen o får reda på att det inte kommer bli bättre?! 


De fysiska smärtorna har jag haft sedan någon gång under 1999 så har levt mer än halva mitt liv med diverse smärtor! Har blivit anklagad ett x antal gånger att JAG SJÄLV orsakat skadorna eller att jag själv gjort mig illa med VILJE!! Men det är falska anklagelser jag har BARA skurit mig själv INGET annat, men nästan ingen som lyssnar!!


Tårarna rinner längs med mina kinder, var jag dömd redan från det att jag föddes? Mina tår låg korsade över varandra på båda fötterna, INGET som det står skrivet om i min BVC-journal, de sa till mina föräldrar att jag kunde komma till att få problem med antingen fötterna eller benen o i värsta fall både ock när jag blev äldre... Jag har fått det som de ansåg i värsta fallet, men har inget att tynga det på för det står inte skrivet i några papper INGENSTANS av det som de sa till mina föräldrar!


Jag var dömd redan som liten att få troliga problem vilket jag fått!! Jag är så trött på ALLT, har mina önskningar en del som kan gå att uppfylla o andra som jag VET aldrig kommer till att bli uppfyllda!! Jag är 22 år o har en kropp som en 70-80 åring på insidan... Jag orkar inte med mer, tårarna tar över...


Jag trodde aldrig att mitt liv skulle bli såhär

Trodde jag skulle leva glad o lycklig

Men ödet ville annat

En dag hörde jag din musik, din röst

Jag fastnade o det är nog mycket 

det som gör att jag inte kastar in nyckeln än

Din musik berör mig

Jag känner igen mig  i det du sjunger o har skrivit

Trots att jag kan o gråter då jag hör dig sjunga

Så finns det ett lugn inom mig

Jag låter tårarna rinna 

Min högsta önskan är att få träffa dig en dag

Din röst o dina texter berör mig som inget gjort tidigare

Det är detta som får mig att försöka stå ut

För jag trodde ALDRIG att mitt liv skulle bli såhär

Men du som person o som artist har räddat mycket

Tack vare dig så väljer jag livet


Dikten blev inte som jag ville men uttrycker lite i vad som får mig o välja livet, varför jag inte gick ut framför bilarna igår o en massa annat!! Jag kan inte tänka klart, Ritalinet har inte samma effekt längre som tidigare!! Ute må det storma men det är inget emot den stormen som jag har inuti mitt huvud dagligen!!! Det är jag, stormen o tårarna o de hemska minnena som börjar komma åter varje dag... Vad har jag gjort för fel för att tårarna ska rinna, min kropp ska svika? Min hjärna går på högvarv för att jag inte kan få utlopp av det inre kroppsligt, det är något jag märkt av sedan jag dessvärre fick ställa fotbollsskorna på hyllan o aldrig igen gå på en match igen!!


Vad är det som dömer mig? Som enbart 17 åring fick jag veta o reda på att jag ALDRIG i hela mitt liv skulle fått lov o springa o att det var ett under att jag kunde gå så bra som jag gjorde då!!! Idag kan jag knappt gå alls, trots att andra säger det motsatta, men dem ser inte hur jag ANSTRÄNGER mig för att gå så normalt som det bara går o dem ser inte heller hur ont jag har!! Att jag anstränger mig för att inte gå o trilla när jag inte har gipsskenan på mig!! Det är SÅ mycket som omvärlden inte ser, för jag inte visar det!! Ni ser inte det som döljer sig där under ytan för jag låter er inte göra det... Vill bara åka långt ut någonstans o vara ensam o tänka o skrika ut allt det som jag vill att framför allt ortopederna med andra ska få skrikit rakt upp i sina ansikten... Bara komma en oväntad explosion, istället för att läkarna får skiten så får framför allt min mamma höra skiten istället osv... Förlåt det är inte dig orden är riktade mot men det vet du nog om i djupet av ditt hjärta!!! 

 
 
malin

malin

7 december 2011 22:36

Blir själv tårögd när jag läser detta.. Fyfan för vården! STor styyyrke kram till dig <3 !

http://maaaaaaaalin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards