Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Det måste finnas ett bättre liv än det här!!!

Av ann-charlottesjogren - 23 november 2011 14:33

Livet suger, vad har jag o ge det då jag bara får smärta o skit tillbaka?! Tårarna är mina bästa vänner, dem finns alltid där, alltid då jag behöver dem!! Har börjat stänga ute folk igen o vill inte prata med någon, svarar o pratar ENBART med ett fåtal personer!! Svarar bara när någon med hemligt nummer ringer, min mamma, min ALLRA bästa vän som är som en syster för mig Sanne, Cecilia, min mammas kille!! Svarar samma personer på sms men ett ytterst få personer kan läggas till!!


Folk sårar mig genom att säga saker, framför allt då dem inte vet hela sanningen bakom det hela!! Jag bara gråter o gråter, orkar inte med livet som det är, men den fega vägen är inte min väg, tårarna får vara den vägen för mig istället!! Ska skriva detta o sen ska jag duscha för att sedan gå o hämta Felix nya kompis, en liten hona som ska heta Adidads, bilder kommer att komma upp det lovar jag er!!


Jag behöver min egen tid nu, försöka läka, men vet att det är OMÖJLIGT, att läka allt det inom mig samt det jag bär inom mig men inte kan komma åt vet jag aldrig kommer att ske! Jag behöver BARA hjälpen från psyk, min mamma, Sanne o ett par andra personer som jag mår nu!! Jag avvisar folk för att jag inte orkar med dem, folk känner INTE mig eller hur man behandlar mig, JAG känner inte folk... Anser du att jag inte känner dig eller något liknande då känner du inte mig heller!! 


Jag har ALLTID velat folk väl, men får bara skit tillbaka, det måste väl ändå finnas ett bättre liv än det här?! Vet inte om jag vill stanna kvar var jag är nu eller gå tillbaka dit var jag har mina ÄKTA vänner, men blir långt o åka till min mamma o syster osv då... Men vilket är egentligen bäst? Att jag är var jag mår hyfsat o inte blir dömd eller att jag stannar här o känner att livet suger? Men jag kan inte fly hela mitt liv, jag kan inte flytta dit jag önskar för där bor personen som verkligen fick mig på fall o jag vet inte om jag kommer att må bättre av o se honom eller ha vetskapen om att han o jag bor på samma ort...


Allting gör ont oavsett vilket jag gör, det måste för FAN finnas ett bättre liv än detta som jag lever nu... Vill bort härifrån för jag orkar inte längre, att folk dömer mig, att jag inte har lov att göra som jag vill etc... Att mitt agerande är barnsligt osv, ursäkta mig, jag är inte perfekt, det är INGEN!! Allt jag gör är o låta mitt liv, min lägenhet, JA ALLT runt mig förfalla för jag orkar inte med längre, att STÄNDIGT behöva sätta på en mask o spela ett spel som ingen ska kunna se igenom fasaden, så att ingen ser hur mitt inre skriker efter hjälp o stöd o att man inte dömer mig!! 


Men det går inte, sedan ett antal år tillbaka så har fasaden åkt på då jag är ute ibland andra människor, ingen ska se hur svag jag är, ni kan läsa er till det här, men ni kommer aldrig att få se denna sidan av mig IRL!! Det är inte ens så att jag kan visa den här sidan för min sjuksköterska på psyk, jag vill VERKLIGEN men jag har under så SÅ många år gömt mig bakom fasaden o enbart i min egen ensamhet låtit detta ni läser om komma fram!! Jag vet inte om jag ska vara glad o stolt över mig själv att jag inte skurit mig ÄN, om det kommer det kan jag inte förutsäga men jag hoppas inte på det!! 


Det är NI som gör o gjort mig till den jag är o har blivit o kommer att bli, jag kan inte styra över det!! Jag vill bryta mönstret o bara fly ifrån det att ni håller fast mig o inte låter mig få gå min egen väg, vägen som jag ALLTID velat gå MIN EGEN VÄG, men ni hindrade o hindrar mig ifrån att gå vägen som jag så gärna en gång önskade att jag skulle gå!! Men ingenting blir någonsin som man har tänkt sig, nä nu måste jag duscha o försöka torka tårarna o gå o hämta Adidas!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards