Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Ett tag sedan nu

Av ann-charlottesjogren - 21 november 2011 20:30

Vet inte var jag ska börja eller något, har valt att inte skriva så mycket om mitt privatliv här den senaste tiden! Varför ställer sig säkert de personerna som läser o kanske tom följer min blogg! Det är för att jag börjat minnas saker som är så pass privata att bara ett ytterst fåtal personer fått ta del av dessa texterna!! Visst känner jag så till en viss del fortfarande, men nu kan jag inte sitta inne med en del saker själv eller privat längre!


Efter att ha varit på Ladies Night i Malmö den 29 oktober så kände jag att min livsglöd börjat gnistra igen, men nu i dagens läge så känns det inte så längre!!! Har blivit vad jag vill kalla utskälld för att lagt till vissa personer inne på facebook samt lite andra saker, nämner inga namn osv då det rör sig om fler än en person (lär väl få skit för detta med, men är som sagt fler än en person det rör sig om!!!), har skadat min högra hand igen så har omfattande mjukdelsskador i tumbasen o över/kring båtbenet!!


Känner mig inte välkommen längre hos vissa personer, pga det här på facebook så kommer jag inte att gå med dem personerna som det var tänkt ifrån början!! Då jag inte känner personerna, jag kommer till att skicka runt ett mail till tjejer som jag KÄNNER o fråga om dem har lust o hänga med, det är värt pengarna, något som jag även kommer nämna i mailet till dessa tjejerna!!


Följande är en text jag skickade som sms till min allra närmaste o bästa vän som är som en syster för mig:

"Ropar på hjälp o sträcker ut min hand... Jag känner hur marken under mig ger vika... Orken att andas är knapp, min kropp är MINST 3 gånger så gammal på insidan gånger min egen ålder! Ta mig härifrån, jag lever i ett kaos, i ett helvete, ett liv som till största delen består av smärtor av olika slag! Marken under mig känner jag håller på att brista o jag faller djupare djupare! Var detta menat o bli mitt liv att leva såhär? Tårarna rinner o smärtorna gör sig enormt påminda... Vad krävs för att glädjen ska stanna o mitt liv får sin vändning... Tankarna är många o fler blir, men platsen saknas, det finns inte mer utrymme... Sträcker mig efter något men vet inte vad..."!


Där får ni på nytt lite inblick i hur mitt liv är o varit den senaste tiden, jag känner mig inte välkommen till en del personer längre!! Trots att det är dem som bjuder dit mig, men känner i luften att jag inte är välkommen, att jag fick frågan av ren artighet!!


Fått höra att jag är omogen osv inte bara av en person utan ett par stycken! Men det är MITT sätt att hantera saker på, jag som gör valen, jag må då kanske vara omogen i era ögon!! Därför har jag valt att inte uppdatera min status på facebook på ett tag nu, kommer maila dessa tjejerna angående Ladies Night o jag kommer till att spela, men inget mer!! Jag kommer till att lägga ner större energi på att skriva här inne igen o märker jag att det blir FÖR personliga inlägg så kommer jag till att lösenordsskydda dem o BARA ge ut lösenordet till dem jag känner för osv!!


Jag orkar inte med mer kritik inte som det är för nuläget, visst vet jag om att man ska kunna ta kritik, men har man blivit mobbad o kritiserad hela sitt liv så finns det en gräns... Jag är vid den gränsen var jag inte kan ta emot mer kritik, känner mig stolt över att inte ha skurit mig sedan augustimånad nu i år, men pga allt runt mig så ökar suget o trycket efter det igen!! Men jag vill inte men samtidigt vill jag, vill att det ska göra lika ont utanpå mig som det gör i mig, jag misshandlar mig själv både fysiskt o psykiskt dagligen!! Fysiskt är det genom att inte äta och/eller genom att skära mig, det är svårare o förklara den psykiska misshandeln, men det är att jag trycker ner mig själv!!


Så många som gjort o gör mig illa gör att jag inte duger, det är så jag ser på mig själv!! Jag finner inte orken längre att fortsätta om det ska fortsätta som det är nu!! Kämpar DAGLIGEN för att få dagen att gå, vet om att jag MÅSTE städa, något jag tänkt o ta mig an imorgon TROTS en icke fungerande hand men på onsdag så ska jag hämta en liten flicka (kattunge då!) på runt 14-15 veckor så att Felix har någon att leka med igen, känner att han behöver det o känner mig smått redo att ta till mig en ny katt efter Puma! Som även hon finns i lägenheten i en urna som jag ska ställa på ett säkert ställe o göra i ordning så att Adidas som denna lilla honan kommer till att heta känner sig välkommen osv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards