Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Så var den tiden på året kommen IGEN!!

Av ann-charlottesjogren - 26 oktober 2011 16:54

Ja då var det dags igen, den ALLTFÖR bekanta magsjukan verkar o ha kommit till oss i år igen!! Jag HATAR helt seriöst månaderna oktober-april... Många som säkert ställer sig frågan varför då?! Jo det kan jag tala om för er, har för mig att jag skrivit om detta tidigare, men lider av MYCKET svår kräkfobi, jag blir hysterisk o risken att jag inte längre finns om jag själv spyr eller mår illa osv men även om någon annan mår illa, har ont i sin mage osv säger det så att jag hör så växer paniken o ångesten sig ENORM inom mig!!


Nu har jag BARA LÄST det o sitter med sjuk panik o känner hur ångesten den börjar ök den med... Har ont i min mage men jag vet varför, blir så då man inte behandlar sin mage på ett snällt sätt!!! Var lycklig för var av med möget igår o så kommer det tillbaka idag igen, jag blir mer IDIOT än vad jag redan ÄR! Peppar, peppar ta i trä så har jag inte insjuknat i helvetet! Dem säger att det finns personer som har en gen som gör att dessa personerna är immuna mot magsjukan o vinterkräksjukan! 


AHHHH HATAR det, fan får nog alltså se till o ta lugnande inom kort, för er som inte vet vad kräkfobi är o vad det innebär samt vilka HINDER det sätter för oss som lider av fobin i vardagen kommer kunna läsa det på länken jag lägger upp här! För MIG personligen så är fobin ett enormt hinder, klarar inte av folkmängder då jag inte vet om någon person varit nära någon som är magsjuk eller nyligen varit det!!


För jag har ett par regler då det kommer till detta:

- har du varit nära någon som spytt eller liknande HÅLL DIG MINST 2 METER IFRÅN MIG

- har du själv varit sjuk, 2 meters regeln gäller även då du tillfrisknat PLUS att regeln gäller i 3 VECKOR för det är så länge som viruset kan o finns i kroppen!!

- mår du illa eller har ont i magen eller liknande håll dig borta ifrån mig!


Där är fler regler men det är dem största, för jag tvekar inte två sekunder på att ta mitt liv i en sådan situation o enligt MIG så är det fegt o ta sitt liv, men blir man så hysterisk som jag blir så går det inte o stoppa mig!!! Jag är en fara för mig själv i vanliga fall men oktober-april så blir jag en EXTREM fara för mig själv!! Sitter o har ont i min mage nu, men det är bara för att jag behandlar den som jag gör, äter knappt o sen en massa tabletter på det, säger vilken person som helst att man får ont i magen!!


Men ja, jag klarar inte av o äta pga olika anledningar o när jag väl gör det så så har jag inte ont i min mage!! Men ja... 


Här är länken http://www.emetofobi.se/?page=emetofobi2!! Ni kan klicka runt på sidan, läsa om den sk glömda o gömda fobin!!

 
 
Eriiza

Eriiza

30 oktober 2011 17:44

Vet du hur fobin började ?

http://eriiza.webblogg.se

ann-charlottesjogren

30 oktober 2011 18:10

Nä dessvärre så vet jag inte det, dock så har jag o även psyk våra misstankar om den utlösande faktorn!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards