Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

PRIVAT: Det känns som om att jag håller på att falla samman

Av ann-charlottesjogren - 26 september 2011 00:34

Det känns som om att hela kag håller på att falla ihop, min skyddsängel hämtade jag i fredags, min älskade Puma vad du är saknad ska du veta... Att se bilder på dig gör fortfarande lika ont i mitt hjärta som den dagen då jag lämnade dig o du verkligen somnat in... Det syntes på dig då du började bli kall o se blå ut!! =(


Många tårar har jag fällt för dig, men jag har fällt mina tårar för så mycket mer, den ENDA killen som fått mitt hjärta till o slå som det gjorde har flickvän men till mig vågar han inte säga det!! Har känslan av att när det tar slut mellan dem så kommer han tillbaka till mig igen för då duger jag!! Denna gången ska jag sätta ner foten EN GÅNG för alla... Han ska inte få sin vilja igenom, bara dra över mig när han är full o när han är nykter så är jag inte intressant... 


Men jag skiter i vilket, han behandlar mig som skit psykiskt, hade varit roligt o se hans min om han såg mig NU i jämförelse med i slutet på januari början på februari... Någon reaktion kan jag allt lova att där blivit, har gått ner MINST 12 kg sedan dess... Han älskade jeans o jag ville ha på mina älsklingsjeans, men jag var för stor, kunde inte knäppa dem överhuvudtaget... 


Var på fest förra lördagen vill säga den 17/9 hos Lasse eftersom att han fyllde år... Så hitta jag inte kjolen jag ville ha, hitta inte mina jeans så det slutade med att jag tog fram dessa jeansen som jag knappt fick på mig förra sommaren..!!! Till en JÄKLA stor förvåning så är jeansen FÖRSTORA...


Men nog om det, känns som om att jag håller på att falla emot marken o slås itu i miljoner bitar, jag blir bara lekt med när det kommer till kärleken, det finns ingen kille som vill ha en brud som har de diagnoserna som jag har o måste ta si o så många tabletter dagligen för att klara av dagen!! 


Vill kunna klara mig utan de flesta av tabletterna men många av dem måste jag leva med i resten av mitt liv... Vet om att det finns dem som har det värre än mig på SÅ många olika sätt, men min hjärna har stannat den funkar inte som den ska längre!!


Träffade min läkare förra måndagen den 19/9 vill säga o sa rakt ut till honom att jag orkar inte med detta mer... Han undrade vad jag menade vad det var jag syftade på, så berättade jag för honom om livet, att jag fick akut låta Puma somna in, foten är ett rent helvete, jag är dagligen nära på o skära mig men ni kan vara lugna jag har inte gjort något!! Typ alla medicinerna höjdes eftersom att jag är så sjukligt utbränd, pga att jag stressar/pressar mig själv, än det ena än det andra.....


Jag har kvar min prins här hos mig, har min älskade hankatt Felix som är helt underbar!! Inte nog med att jag mår som jag mår psykiskt så har jag med STOR sannolikhet åkt på stämbandsinflammation, men ska ändå till vårdcentralen imorgon o få mitt sår omlagt så att det skitet kan läka någon gång!!! Sen ska dem kolla på mitt finger igen eftersom att henne som jag varit kattvakt åt i 2 veckor nu även har gekoödlor jag tyckte jag hade koll på bägge, MEN.....


Utan förvarning o att jag reagerar så hugger hanen fast i mitt finger, gissa om jag såg till o få ut handen o sen av ren reflex skakade jag min hand o där flög ödlan... Så satt med en blodande finger som blödde som bara den o sen vara av med ödlan!! 


 


Tur var dock att en av katterna låg på en fåtölj o stirrade på ödlan så hittade honom rätt fort bakom mig i nog smått chocktillstånd... Såg till att han åkte in i akvariumet fortare än fan vill jag lova!! ALDRIG mer att jag stoppar in mina händer var där finns sådana djur nä tack... Så har ett FINT mästerverk av o efter honom på mitt högra pekfinger, men det precis som det mesta andra gör så läker det!!


Sen har jag inte kunnat prata typ överhuvudtaget på snart 3 dagar, låter som jag viskar när jag pratar men jag tar i för kung o fosterland... Men men får se vad läkaren säger imorgon efter det att sjuksköterskan rengjort sår/-eksemet på min fot som dem tycks tro att det är, men det är det ju inte eller kanske vad vet jag, jag är bara en förbannad patient!! 


Tag sen jag skrev o kort blev det idag med, men får ni leva med, är trött, mår inte bra ska upp kl 09.20 för o gå in i duschen o duscha o ta på mig o allt sånt innan jag ska  till läkaren o sjuksköterskan!! GOD NATT

 


Känns som sagt som så att jag har förlorat min skyddsängel, förlorat allt då ingenting tycks gå min väg heller... I've lost  my guardian angel..... O bit för bit faller jag sönder!! Frågan är bara var är min skyddsängel, vem är han?, när kommer han eller VI finna varandra?!, jag är kräsen numera, med tanke på tidigare erfarenheter... Såååååå många frågor men så får svar :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards