Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Allmänt: Vad jag ska göra idag...

Av ann-charlottesjogren - 8 september 2011 10:25

Ska snart sminka mig o borsta mina tänder för ska först upp till vårdcentralen o lämna journal anteckningarna kring min förbannade fot! Ska nämligen träffa min nya läkare imorgon, foten är rent fucked up, det kommer den alltid o vara tyvärr, men finns inte så mycket o göra åt saken mer än o acceptera det!! Men anledningen till att jag ska träffa läkaren är för att jag troligen håller på att få ett NYTT sår nära där det förra var!!


Så kommer se riktigt sexig ut idag xD, ska ha en vanlig sko på mig o sedan typ badsko, sån man bara stoppar i foten.. Bild kommer att komma sen.. Efter det så ska jag åka upp till tandhygienisten o få kollat mina tänder, vet inte om en tandläkare kommer till att komma in o kolla mitt bett eller inte eftersom att jag bytat tid till idag istället för när jag skulle vara där förra gången!!


Skönt slipper i alla fall att betala något eftersom att jag har ett grönt kort pga mina mediciner så kan man ansöka om det osv, sedan så har jag frikort så behöver inte betala någonting!! Rätt skönt, men en sak är då säker JAG SKA KOLLA IGENOM o skriva upp EXAKT alla mediciner jag äter o kolla upp vilka som innehåller laktos!! För inatt vaknade jag av att jag hade ont i magen o allting bara rann ur mig o jag har inga tabletter hemma i form av Imodium/Dimor/Loperamid... Så jag har inte tagit en enda medicin idag, för efter det att jag varit hos tandhygienisten så ska jag ner till Valen!!


Ska handla lasagne sådan som man bara värme eller tillagar i ugnen, gurka o tomat, laktosfri gräddfil o bullar om dem har några kvar... Men dem som jag brukar köpa, är där oftast många kvar av oavsett när man kommer o handlar, sen måste jag ha smör med, sen så ska jag in på apoteket o köpa DIMOR!!! Sen så ska jag hem o värma lasagnen o äta den!! 


O imorgon så fyller jag år, min mamma hade tänkt o ge mig en katt, men jag sa att jag inte ville ha någon!! Är bara två veckor sedan min älskade Puma fick somna in, jag har Felix o känner att det räcker med honom... Vill ge honom all min kärlek nu, för han ger mig OTROLIGT mycket kärlek!! Han är till 90% av dygnet precis vid mig o han kommer så fort jag gråter eller ligger i min säng!! Med tanke på att jag inte hittar någon kille som kan ta mig för den jag är o hela den ramsan så är Felix den bästa, finns saker som går före kärleken från min sida nu som sagt!!


Men min mamma sa att hon inte hade någon/några presenter till mig, men det gör inte mig något hon har gett mig så mycket redan, men hon sa att jag kommer få presenter sen när hon har mer pengar!! Vi ska i alla fall äta ute på en av Kina restaurangerna här i stan, får se om min syster följer med eller inte!! Stackaren opererade sin tunga i tisdags så tror inte att hon kan äta eller rättare sagt hon får nog bara hålla sig till flytande föda ett tag framöver!! Så var det för mig i alla fall då jag opererade ut en tand som låg uppe i gommen precis bakom framtänderna!! 


Men kan hända att hon följer med ändå det får jag se imorgon =)... Känner mig nere idag men men!! Nu får jag sluta för stunden så jag hinner med det jag ska göra innan jag ska bege mig till bussen, vill inte bli försenad eller så.. Men skriver när jag kommer hem igen o då kommer även bilder osv!! 


Ha en fortsatt bra dag =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards