Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

PRIVAT: Blandat

Av ann-charlottesjogren - 7 september 2011 17:05

Jippi eller inte har gått o blivit en aningen förkyld med feber, HATAR o vara sjuk för tror ALLTID att jag ska spy, det räcker att jag har huvudvärk eller är dålig i magen för att min kräkfobi ska triggas igång ännu mer!! HATAR det, känner blandade känslor som FAN idag, vill gråta men samtidigt inte!! 


Jag känner hur tårarna bränner bakom mina ögonlock, har ju smått ont i min mage... Nä jag kommer inte att spy, så sluta tänka o ha den tanken i huvudet nu A-C, jag är inte paranoid eller liknande men jag skriver ALLTID så då jag säger till mig själv!! Jag har ingen personlighetsstörning eller så heller!!! Jag har en OTROLIG bakterie samt- sjukdomsfobi, jag är livrädd bara för att bli förkyld!!


Det är sjukt, jag har försökt att arbeta bort detta sedan jag kom i kontakt med psykiatrin men inget har funkat!! Tankarna kring saker o ting är många, för många enligt mig själv!! Imorgon så ska jag i alla fall först bort om min nya vårdcentral för o lämna in journal anteckningarna som jag har angående min fot, sedan ska jag åka upp till tandhygienisten!! O kl 11.00 på fredag så ska jag träffa min nya läkare med tanke på att jag känner att jag håller på att få ett nytt sår på foten som sagt!!


Orka med all skit, kan det inte bara ta slut...?! Tror jag duschar redan ikväll istället för att göra det imorgon bitti!! Visst är det skönt o vara nyduschad o piggna till efter o ha duschat men med tanke på att jag har en del o stå i under förmiddagen imorgon o sedan ska vara hos tandhygienisten kl 13.30 så kan jag lika bra duscha nu ikväll!! 


Gud vad jag avskyr o må som jag gör nu, hatar verkligen dessa känslorna!! Men har ätit mer idag än vad jag gjorde igår o sen så ska jag ner o handla ett par saker efter jag varit hos tandhygienisten imorgon med!! Fyller som sagt år på fredag, sen hoppas jag på att kunna åka till IKEA under helgen med, men får se hur jag mår!!


Ska vara kattvakt from den 13/9 o två veckor framåt, så Felix o jag ska inte bo hemma på två veckor... Så får se till att städa osv innan den 13/9 samt diska så jag kan bli av med mina avskyvärda bananflugor helt o hållet!!! Hoppas bara att Felix o min kompis katter går ihop, men det gör de säkert... Han är lugnet själv den katten, visst kan han flippa ut han med, men han är inte vuxen än, så det är förståeligt!! 


Kan inte bara denna jobbiga känslan inom mig försvinna? Hatar o ha den, vet om att det är ångest o panik, vill bara slippa skiten för en stund... Men vi tycks inte dela samma mening jag o min ångest/panik!! Sitter o gråter nu, varför vet jag helt seriöst egentligen inte!! 


Känner mig tom men ändå så fylld med känslor att jag inte vet varken ut eller in!! Önskar att jag någon gång kunde få känna en hyfsat okej känsla under en längre stund... Men det är som jag sa till min handläggare på Försäkringskassan att jag är för sjuk, jag kommer aldrig kunna jobba, det har tom min nu fd läkare på psykiatrin sagt rakt upp i ansiktet på mig då jag ställde frågan!! Jag har fått svar nu, o jag försöker att ta in det trots att jag vetat om svaret inombords länge!!


Men som sagt inte trodde jag att mitt liv skulle bli såhär!! Vill leva så normalt o fungera så normalt som möjligt, men det kommer jag aldrig kunna göra!! Jag kommer bara till att kunna fungera så normalt som möjligt som bara jag kan o det är vad jag gör idag, mycket bättre än såhär tror jag inte att jag kommer till att bli egentligen!! Visst justeringar av medicinerna osv kan göra små förändringar men inga STÖRRE eller drastiska förändringar kommer till att ske!!


Har så mycket jag vill skriva om o få ur mig för tillfället, men jag får inte det ur mig, kommer kanske senare vem vet?! Så avslutar detta inlägget här o så ser vi om jag återkommer med något mer senare... Ha det fint o sköt om er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards