Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Fakta/Allmän info, PRIVAT: Anledningen till att jag bloggar

Av ann-charlottesjogren - 20 augusti 2011 19:13




 


En hel del personer har frågat mig varför jag bloggar, varför jag bloggar ÖPPET om hur jag mår osv!! Jag bloggar för min egen skull, jag uppmuntrar inte andra till att tvunget gå in på min blogg o läsa det jag skriver om eller så!! Den är öppen för att jag känner att det finns en del personer där ute som med mår dåligt o tror att dem är ensamma om det!! Precis som jag själv gör, men samtidigt så vet jag både med mig o om att det finns så himla många andra som mår något liknande som jag gör!!!


Man är inte ensam om sitt mående trots att man oftast tror det, VISST, man kan må likadant o varit utsatt för liknande saker/händelser, men man vet ALDRIG hur en annan person som varit med om något liknande känner sig eller mår!! Visst samma händelse, men vi upplever saker o ting o handskas med dem på olika sätt.. Det är så vi fungerar, en del som blivit utsatta för hemska saker under sitt liv bara skakar på huvudet sedan är det ur världen för dem o det har gjort dem starkare som personer, sedan finns det den skaran som jag tillhör som blivit utsatt för många hemska saker o upplevelser under mitt liv som gör att jag ser ner på mig själv istället!!


Detta är något om jag är medveten om är fel, att så ska det inte vara, det är inte JAG som gjort felen eller liknande, det är inte jag som person som skadat någon annan.. Jag bloggar för att det går runt så ENORMT mycket tankar i mitt huvud, allt för ofta så kan jag inte skilja dem åt, en OTROLIGT jobbig situation att aldrig få ha en lugn o rofylld stund!! Tankarna är där ständigt, visst när jag tar mina mediciner så dämpas det hela en del men långt ifrån så mycket som jag önskar att dem gjort! Men det vet min läkare om, han är medveten om detta..


Det tar tid innan man finner rätt dosering på just mediciner mot ADHD. Men jag har inte enbart ADHD, utan jag har ADHD, blandad form.. Vad just detta står för i mitt fall är något jag ännu inte vet om, men då jag får tid till läkaren så kommer jag att ställa frågan vad det står för eller vad det betyder o innebär!! 


Jag skriver för det är det enda sättet för mig att uttrycka det som pågår inom mig... Jag kan inte prata om det, för jag finner inte orden jag söker efter då.. Plus att varje gång som jag öppnade munnen o sa något så råkade jag ut för någonting senare på rasterna eller så gjorde personer ljud ifrån sig eller ansiktsuttryck, himlade med ögon etc. skriften blev min räddning!! 


Där var det bara jag själv som kunde läsa det jag skrev, om än att jag kommit fram till det nu på senare år o börjat skriva mer o mer!! Det är för att tankarna har ökat o blivit svårare att särskilja ifrån varandra!! Men sedan är det även en slags terapi, men sedan så skriver jag av andra anledningar med.. Delvis för att jag vill att andra ska försöka sätta sig in i hur min vardag är o hur jobbig den är o hur pass jag måste kämpa för att klara av vardagen!!!


Det är bra mycket svårare än vad många tror att det är!! Att ständigt ha en viss tanke som maler i huvudet, att varje dag känna att man vill sätta rakbladet emot skinnet o bara se blodet komma o försöka stå emot detta o mycket mycket mer.. Jag frågade min förra läkare om jag någonsin kommer till att komma ut i arbetslivet eller till att kunna studera, hans svar var snabbt nä, du är för sjuk, men vårt mål är att få dig att må bättre!! Här har ni lite om varför jag bloggar o så!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards