Ann-Charlotte

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

PRIVAT, Övrigt: Vill ha svar NUUUUUUUUUUUU.....

Av ann-charlottesjogren - 14 augusti 2011 01:22

 


Varje vardag så hoppas jag på att det kommit ett brev ifrån Folksam, var i dem skriver min invaliditetsgrad osv.. Var dem även skriver vad dem kommit fram till genom att läsa mina journal anteckningar med mera! Jag vill ha svar NU, veta om jag får några pengar, hur mycket i sådana fall, invaliditetsgraden o allt annat som står i papperna!! Som sagt inte hört något ÄN, o har jag inte hört ifrån den till mitten av september så skulle jag ringa igen o höra hur det går med mitt ärende, för det stod att dem håller/höll på med mitt ärende då jag ringde sist!!


Men det är semester tider o hela den biten, så tjejen jag pratade med sa att överläggningstiden är på 1 månad då det gäller att sätta den rätta invaliditetsgraden på mig, jag ligger redan på 20% vilket är högt för någon i min ålder! Men sen så har jag blivit sämre sedan den första bedömningen, rätt mycket sjukare!! Det är tom så att jag skrämde min mamma, för hon sa till mig att såhär sjuk har jag ALDRIG sett dig, du är sjukare NU än på den bilden som du sitter med Alexander i famnen (min kusin/gudson!).  Jag stod sedan ute i köket o diskade o hade mobilen här inne på laddning o på ljudlöst.. När jag väl kommer in hit till sängen ser jag att min mamma ringt mig 2 gånger o skickat ett sms var i det stod följande "Snälla A-C dö inte från mig  (det var en smilygubbe som störtgråter o inte den som jag satt här!) Kram älskar dig!!"


Jag hörde verkligen rädslan o frustrationen då jag läste detta, bad henne att ringa mig.. Hörde på henne att hon gråtit/grät, jag kunde inte hålla tårarna tillbaka!! Jag sa till henne att jag vill ha hjälp o komma ifrån det här, ha hjälp med att få rätt på maten.. Det var mer saker o jag grät under hela samtalet, för det har fått mig o inse hur pass sjuk jag faktiskt är, jag ÄR sjukare nu än vad jag någonsin tidigare varit... Vet om att jag borde vara inlagd tills dess att jag är stabil nog för att klara mig själv, men jag vill inte bli inlagd, för vet aldrig när jag kommer därifrån i sådana fall o var ska mina älskade katter vara?! Jag klarar mig inte utan att träffa dem dagligen... Jag BEHÖVER dem o dem BEHÖVER mig!!


Vill bara så sjukt gärna veta vad Folksam kommit framtill o hela den biten!! Men nu måste jag lägga mig, plus ni ska få se hur sjukt förbannat snygg min vänster fot är! Bilderna kommer här under;

 

Riktigt snygg måste jag säga *hrmm eller inte!!* Bilderna är tagna idag, detta är inget i jämförelse med HUR pass svullen den faktiskt kan bli!! Men det är stor skillnad om ni kollar på denna bilden o sedan på bilden under var jag tagit en bild med fötterna bredvid varandra!!



 Ni kan nog själv klart o tydligt se vilken av fotlederna som det är fel på/med, sen detta är INGET i jämförelse med hur svullen den kan vara!!

 
 
CEZZii

CEZZii

14 augusti 2011 13:41

Hej! :) vill du vara med i min dagensblogg"-tävling med chansen till extra besökare? Skriv bara "jag är med" i det här inlägget (http://cezzii.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-vinnarna-78.html#comment) SPAM ÄR TILLÅTET.

Take care, LOVE CEZZii ♥

http://cezzii.blogg.se

 
awiwa

awiwa

14 augusti 2011 14:00

fin blogg ska vi följa varandra på blogglovin!? <3 :)
kram :*

http://awiwawidmark.webblogg.se

ann-charlottesjogren

14 augusti 2011 14:48

Så nu har jag lagt till dig!

 
emma

emma

14 augusti 2011 15:32

hej ska vi följa varandra via bloglovin? :D

http://emmaaaolsson.blogg.se

ann-charlottesjogren

14 augusti 2011 15:40

Så har lagt till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ann-charlottesjogren - 27 november 2013 23:25

Det är ett bra tag sedan jag skrev sist, anledningarna är många... Både i negativ o positiv bemärkelse, under detta året som har gått så har otroligt många saker hänt!! Gjorde en undersökning som har fast ställt en diagnos vad det gäller min mage o m...

Av ann-charlottesjogren - 25 december 2012 22:40

Ännu en kväll var jag sitter o funderar o tänker på vad är det som går fel o blir fel... Så fort jag hittar en kille som verkar o vara intresserad utav mig precis som jag är av honom så försvinner ALLT!!! Alla killar säger att det är inget fel på mig...

Av ann-charlottesjogren - 22 december 2012 22:09

Idag har jag sovit i lägenheten i EXAKT en vecka (natten till imorgon då vill säga!). Det tar sin lilla tid då min fot sätter rätt så många stopp o spärrar, men idag eller ja rättare sagt ikväll bestämde jag mig för o trotsa den o dessa DJÄVULSKA smä...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Av ann-charlottesjogren - 20 december 2012 22:21

Herregud, imorgon så har jag bott i den här lägenheten i 1 vecka, sen är det julafton på måndag... Ska fira julafton hemma hos min mamma, vad som sker på nyårsafton eller vad jag ska göra är ännu oklart... Blir väl som förra året att jag sitter ensam...

Presentation/Profil


Behandla mig på samma sätt som du själv vill bli behandlad! Min blogg handlar om hur det är o leva med psykiska problem/handikapp men även fysiska sådana!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Antal besökare

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards